Szálláshelyek
 Videó utazás
  Taxikereső
 
Olcsó Balatonlellei Apartman >Tovább
Olcsó Balatonlellei Apartman: 2680 FT - tól

Apartman apartmanházban az üdülőterületen. Parkolás a szálláshely mellett. Üzlet 100m. Étterem 100m. Busz 500m. Vonat (állomás Bapatonlelle) 500m. A város központjában.

Belföldi Szállás száma 16710

Olcsó Nagykovácsi, Fizetővendéglátó-hely >Tovább
Olcsó Balatonszárszói Fizetővendéglátó-hely: 2710 FT - tól

Szállás családi házban községben. Terasz, kerti pihenőhely, kerti grill. Központifűtés. Parkolás az udvarban (télen hólánc). Busz 200m. Vonat (állomás Balatonszárszó) 200m. Balato....

Belföldi Szállás száma 10174

Olcsó Balatonlellei Apartman
Olcsó Visegrádi Fizetővendéglátó-hely: 4020 FT - tól
Szállás családi házban az üdülőterületen. Közös konyha (villanyrezsó, mikrohullámú sütő, hűtőszekrény), terasz, kertibútor, kerti grill, kinti medence. Lehet kölcsönözni kerékpárok illeték fejében. A szállásszolgáltató beszél lengyelül, oroszul, franciául és angolul. Parkolás a szálláshely mellett. Üzlet 500m. Étterem 500m. Városközpont 500m.
Belföldi Szállás száma 15081

Olcsó Hajdúszoboszlói Fizetővendéglátó-hely >Tovább
Olcsó Hajdúszoboszlói Fizetővendéglátó-hely: 3350 FT - tól

Magyarország Privát Hajdúszoboszló, Exteriőr. Szállás családi házban az üdülőterületen. Kerti pihenőhely, kerti grill, tűzrakóhely. Parkolás a garázsban. Üzlet 20m. Étterem 350m. Busz 120m. Vonat (állomás Hajdúszoboszló) 2.5km. Hajdúszoboszló - központ 1km.

Belföldi Szállás száma 12550

Olcsó Hévízi Fizetővendéglátó-hely >Tovább
Olcsó Hévízi Fizetővendéglátó-hely: 2680 FT - tól

Szállás családi házban saját bejárattal községben. Terasz, kerti pihenőhely, kerti grill, tűzrakóhely, kerékpárok, homokozó, hinta. Központi gázfűtés. Reggeli megrendelhető. Kiegészítő szolgáltatások: masszázs, reflexterápia. Parkolás az udvarban. Üzlet 100m. Étterem 100m. Busz 500m. Vonat (állomás Keszthely) 5km.
Belföldi Szállás száma 6373

Olcsó Egeri Fizetővendéglátó-hely
Olcsó Egri Fizetővendéglátó-hely: 3490 FT - tól

Szállás családi házban az üdülőterületen. Terasz, kertibútor, kerti grill, fodrász. Reggeli megrendelhető. Parkolás a szálláshely mellett. Üzlet 300m. Étterem 50m. Busz 50m. Vonat 2km. Városközpont 2km.

Belföldi Szállás száma 14928

Olcsó Egeri Fizetővendéglátó-hely
Olcsó Bük-fürdő Apartman: 3300 Ft / fő / éjszaka

Nyaralóházak a fürdőtől csak 200 m-re csendes nyugodt környezetben vannak. A közelben ABC, éttermek, üzletközpont, bankautomata, fodrászat, kozmetika, masszőr, fogászat és egyéb szolgáltatás is található.



Olcsó Egeri Fizetővendéglátó-hely
Olcsó Budapesti Apartman: 13642 Ft / apartman/éjszaka

Lakás lakóházban a fővárosban, . Körztben II. Internet-csatlakozás. Parkolás a szálláshely mellett. Üzlet 50m. Étterem 50m. Busz 50m. Vonat (állomás Déli Pályaudvar) 500m. Budapest - központ 1km.

Belföldi Szállás száma 17596

Autósoknak

Személyautók maximális megengedett sebesség határai Európa országaiban.

Németországban jelenleg nincs meghatározva a megengedett maximális sebességhatár az autópályán, viszont baleset esetén az ajánlott sebességhatárt túllépett autósoknak nem fizet a biztosító kártérítést.

Sebesség határok Európában tovább>


Gumiabroncs használatával kapcsolatos tanácsok

Egy abroncs talajjal érintkező felülete megegyezik egy emberi tenyér nagyságával, ha jól belegondolunk ez nem is olyan bíztató dolog. Ezért még fontosabb a megfelelő abroncs kiválasztása a megfelelő időben, hiszen autója csak ezen a négy ponton érintkezik az úttesttel.

Mintaárok:
Mindig tartsa szem előtt a mintaárok mélységét, mert nagymértékben ettől függ a gépjármű úthoz való tapadása, melynek a hatósági előírások szerint 1,6 mm-nek kell lennie.
Segítség a kopásjelző rendszer (TWI*).
Az előrehaladott kopással egyidejűleg fokozottan megnő a vizenfutás (aquaplaning) veszélye. A fékezési tulajdonságok is jelentősen romlanak, ezért ha teheti a gumiabroncsokat már a minimális mintaárok-mélység elérése előtt cserélje le.
Általában a következő értékeknél ajánlott a csere:
Nyári gumiabroncsok: 2 mm-es mintaárok-mélység
Széles gumiabroncsok: 3 mm-es mintaárok-mélység
Téli gumiabroncsok: 4 mm-es mintaárok-mélység

Levegőnyomás:
A nem megfelelő autógumi levegőnyomás nagymértékű kopást eredményez az abroncs felületében, továbbá a balesetek főbb okai között is szerepel.
Elegendő pár tizedes levegőnyomásbeli eltérés a gyári előírástól és máris folyamatos túlterhelésnek teszi ki abroncsait. A túlterhelés következtében az autógumi hőmérséklete az előírtnál magasabb lesz, így a káros, gyakran 120 celsius fokos gumihőmérséklet hatására lejátszódó kémiai folyamatok visszafordíthatatlanul roncsolják a gumi összetevőit.
A gépjármű egyik legfontosabb alkatrésze az autó kerekei, azon belül is az autógumi. Ez érintkezik közvetlenül az úttesttel és tartja fent a kapcsolatot vele a legkülönbözőbb út-, hőmérsékleti- és sebességi viszonyoktól függetlenül, és ezek mellett biztosítja a megfelelő erőátvitelt.
A rossz keréknyomással használt gépjármű az autógumi élettartalmának csökkenésével jár.
Az Ön érdekében havonta legalább kétszer ellenőrizni kell az abroncsok nyomását és az állapotát.

Ellenőrzés:
Az autógumi rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen! Egy-egy ilyen felülvizsgálás során nem csak a defektre utaló jeleket keressük hanem az egyik legfontosabb és elengedhetetlen munkafolyamatot is szükséges elvégezni, a kerekek kiegyensúlyozását. A jelenlegi utak minőségét figyelembe véve ajánlatos gyakrabban megvizsgáltatni kerekei állapotát, még akkor is ha az autóján új gumi található, vagy új gépjárművel rendelkezik.
Bármennyire is körültekintően vezeti autóját, sajnos sokszor előfordulhat menet és parkolás közben, hogy a kerekeket sérülés éri (szögbefúródás, vágás, nyomás, ütés, "becsípődés", horzsolás, stb.). Legtöbbször, erre utaló jeleket Ön is láthat az abroncs felületén, de vannak olyan deformációk (pl. karkasz sérülés), amire csak a szakember tud felfigyelni és a sérülés nagyságának függvényében orvosolni a problémát.

Miért van szükség téli gumiabroncsokra?
Télen jelentősen romlanak a vezetési körülmények.
Ennek két fő oka van:
- Az utak felülete igen változó: jeges, havas, latyakos
- Az alacsony hőmérséklet miatt a nyári gumiabroncsokhoz használt gumikeverék veszít hatékonyságából
Téli útviszonyok között a téli abroncs használatával jelentősen csökkenthető a féktávolság.
7 ° C alatt, vizes útfelületen egy 80 km/h sebességgel haladó járműnek nyári abroncsokkal 40 méterre van szüksége a megálláshoz, míg téli abroncsokkal ez a távolság 34 méterre csökken. Téli útviszonyok között, az útfelület minőségétől függően, a féktávolság akár 8-szor is nagyobb lehet a megszokottnál. Az időjárási körülmények változásával változik az abroncsok tapadása is. Vizes úton felére csökken az abroncs tapadása a száraz útfelülethez képest. A havas úton fele akkora a tapadás, mint vizes úton és a jeges, csúszós úton a havas úthoz képest is felére csökken a tapadás.
Az abroncsok szempontjából a tél akkor kezdődik, amikor a hőmérséklet 7 ° C alá csökken. A nyári gumiabroncs anyaga megkeményedik és veszít eredeti tulajdonságaiból. A téli abroncsok gyártásához használt nagyon puha, szilika alapú gumikeverék tökéletesen alkalmazkodik az alacsony hőmérsékletű utakhoz és maximális tapadást biztosít az abroncsoknak akkor is, amikor a hőmérő higanyszála 7 ° C alá süllyed.

Mikor válasszunk négy évszakos gumiabroncsot?
Ha nyári gumiabroncsai már cserére szorulnak, és ősszel nem tervezi téli garnitúra vásárlását, akkor új nyári gumi helyett érdemes megfontolnia jó minőségű, négy évszakos gumiabroncs felszerelését.

Mit takar a "defekttűrő" gumiabroncs elnevezés?
A defekttűrő gumiabroncsok méretválasztéka még viszonylag szűk és elsősorban a felső kategóriás gépkocsik igényeihez igazodik, de az új technológia elterjedése folyamatos.
A defekttűrő gumiabroncs legfontosabb előnye, hogy a gépkocsi a gumiban lévő levegő teljes elvesztése esetén is mozgásképes marad és akár 200 km megtételére is képes, max. 80 km/ sebességgel. Ezt az teszi lehetővé, hogy a gumiabroncs speciális, megerősített oldalfala képes légnyomás nélkül is megtartani a gépkocsi súlyát. A különleges peremkialakítás pedig meggátolja, hogy a gumi leforduljon a keréktárcsáról.

Miért szükséges új szelep?
Különféle szeleptípusok léteznek, azonban mind ugyanazt a célt szolgálják: tömítenek, lehetővé teszik a gumiabroncs levegőnyomásának ellenőrzését és szabályozását.
A szelep meghibásodása nyomáscsökkenést okozhat. A gumiszelepek is öregszenek: ennek jele, hogy egyre több repedés képződik a szeleptesten, ami veszélyes lehet.
Gumiabroncs cseréje esetén általában a szelepet is cserélik, ami igazán jutányos áron vásárolt biztonságot jelent.
A szennyeződés, a por és a nedvesség menet közben a szelep finom belső szerkezetében könnyen sérülést okozhat, ezért a szelepsapkának műszaki szempontból alapvető szerepe van, mindig biztosan fel kell csavarni a helyére.

Ne felejtse, hogy…

…a telet hó, jég, latyak és alacsony, átlagosan 3 Celsius fok körüli hőmérséklet jellemzi. Téli körülmények között a balesetveszély hatszor (!) nagyobb, mint nyáron.

…havas, jeges, száraz és nedves téli útviszonyoknál a futófelület anyaga és profilja mellett a lamellák száma és kialakítása segíti leginkább a vonóerő átvitelét.

…a jó téli abroncs a leghidegebb időben is lágy, rugalmas marad, megőrzi tapadó képességét, míg a legjobb nyári abroncs is már 7 Celsius foknál keményedni kezd, a rá jellemző műszaki, gazdasági és megbízhatósági paraméterek a hőmérséklet csökkenésével erősen romlanak.

…havas úton egy 50 kilométer/órás sebességgel haladó, téli abronccsal felszerelt és blokkolásgátlóval ellátott gépkocsi már akár 35 méteres fékút megtétele után megáll, míg nyári abroncs esetén további, mintegy 8 méter fékút kell a biztos megálláshoz.

…a legtöbb és legagresszívebb külső hatásoknak téli időszakban vannak kitéve a gumiabroncsok. A hideg, a jeges hóbordákkal tűzdelt utak, a nem látható járdaszegélyek, a sós hólé mind-mind a gumiabroncs ellenségei.

Ezért javasoljuk Önnek, hogy…

…ne sajnálja az időt, és vizsgáltassa meg szakemberrel régebbi téli gumiabroncsait mielőtt azokat felszerelné, üzembe helyezné! A tél folyamán az ellenőrzést többször is ismételje meg! Figyeljen oda az esetleges abroncs- és keréktárcsa sérülésekre, a súlyok meglétére, a statikus és dinamikus kiegyensúlyozásra!

…az elmúlt télen már futott téli abroncsait cserélje át elölről hátulra és fordítva, így viszonylag egyenletes lesz az abroncsok természetes elhasználódása. Az átlós cserét „nem szeretik” a futóművek, előfordulhat a kormánymű szitálása, rázása.

…ne várja meg a havat, gépkocsija nyári abroncsait már a hideg időjárás beköszönte előtt cserélje le jó minőségű téli abroncsokra! Amennyiben 2 új és 2 régebbi téli abroncsot szerelne fel, az új abroncsokat biztonsági okokból helyezze a hátsó tengelyekre.

…ne használjon egyidejűleg nyári és téli abroncsot! A biztonság mindennél fontosabb.

…télen alkalmazzon acél keréktárcsákat. A könnyűfém tárcsák könnyen sérülhetnek a jeges, hóval betakart, latyakkal telt kátyúkban, ráadásul gyorsan korrodálnak.

…amennyiben lehetséges, a nyárival azonos szélességű téli abroncsot válasszon! A széles abroncsnak nagyobb a kormányzási pontossága és a kanyarstabilitása, jobbak a biztonságot előtérbe helyező menettulajdonságai. Figyeljen arra, hogy ha hóláncra lenne szüksége, elfér-e?

…saját és mások biztonsága érdekében ne használjon 4 milliméternél kisebb profilmélységű téli gumiabroncsot. Ellenkező esetben úgy jár, mintha nyári abroncsokkal autózna, minden pillanatban megcsúszhat.

…fordítson különös figyelmet a gumiabroncsok levegőnyomására, amely általában 0,2 barral több kell, hogy legyen, mint az azonos méretű nyári abroncsé. Akár kisebb, akár nagyobb az abroncsokban uralkodó nyomás az előírtnál, drasztikusan csökken az abroncsok élettartama, a menetteljesítmények pedig jelentősen leromlanak.

…téli időszakban vegye figyelembe a megváltozott hőmérsékleti és útviszonyokat. Ha kell, merjen menni óvatosan, esetleg lassan. A jó téli gumik mellé, a higgadt fej, az előretekintő gondolkodásmód is elengedhetetlen.

Forrás: continental